نوروز 90 پیروز

نوروز 90 مبارک


5.5 سال از آشناییمون گذشت.... امیدوارم همتون سبز باشید و خرم و سلامت


ایّام ز دیدار شمایند مبارک 
نوروز بمانید که ایّام شمایید!

اطلاعيه پذيرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد مجازي - امیر کبیر

اطلاعيه پذيرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد مجازي

دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي تكنيك تهران)

بدينوسيله به اطلاع كليه داوطلبان محترم شركت در آزمون ورودي دوره تحصيلات تكميلي آموزشهاي مجازي مي رساند که دانشگاه صنعتي اميركبير در مردادماه سال جاري در سه منطقه بندرعباس، ماهشهر و تهران اقدام به بـرگـزاري آزمون ورودي خواهد نمود. ضمن اعلام تاريخ ثبت نام الكترونيكي، كليـه داوطلبان گرامي مي توانند درصـورت لـزوم و جهت كسب اطلاعات بيشتر به سايت مرکز تحصیلات تکمیلی آموزشهای مجازی دانشگاه به آدرس الكترونيكي vu.aut.ac.ir مراجعه نماييد، يا در ساعات اداری با شماره تلفن‌هاي 64543506 و 64543548 و 66405845 تماس حاصل نمايند.

 

هدف تشكيل دوره كارشناسي ارشد مجازي:
1- ايجاد ظرفيت، گسترش دانش و تربيت متخصصان با استفاده ازفناوري‌هاي نوين آموزشي
2- امکان ادامه تحصیل برای متقاضیان ادامه تحصیل که امکان حضور در دوره‌های حضوری را ندارند.

 

رشته – گرایش‌های موجود :
مركز تحصيلات تكميلي آموزش هاي مجازي دانشگاه صنعتي اميركبير درسال 1383 تاسيس گرديد و هم اكنون در رشته هاي اعلام شده به همراه مواد آزمون اختصاصی مورد نظر به شرح ذيل دانشجو مي پذيرد:

نام دانشکده

نام رشته - گرایش

دروس آزمون اختصاصی

مراجع

دانشکده مهندسي کامپیوتر و فناوري اطلاعات

كارشناسي ارشد فناوري اطلاعات و مديريت

1-  مهندسی نرم افزار

2-  مهندسی اينترنت

3-  تجارت الکترونيکی

4-  برنامه سازی پيشرفته

*

دانشکده مهندسي کامپیوتر و فناوري اطلاعات

كارشناسي ارشد مهندسي فناوري اطلاعات گرایش شبكه هاي كامپيوتري

1-  برنامه نويسی پيشرفته

2-  مدارهای منطقی

*

دانشکده مهندسي کامپیوتر و فناوري اطلاعات

كارشناسي ارشد معماري كامپيوتر

1-  برنامه نويسی پيشرفته

2-  مدارهای منطقی

*

دانشکده مهندسي کامپیوتر و فناوري اطلاعات

كارشناسي ارشد هوش مصنوعي

1-  برنامه نويسي پيشرفته

2-  مدارهای  منطقي

*

دانشکده مهندسي برق

كارشناسي ارشد مهندسي برق –

مديريت انرژي الكتريكي

1-  بررسي1

2-  بررسي2

3-  توليد و نيروگاه

4-  ماشين2

5-  ماشين3

*

دانشکده مهندسي برق

كارشناسي ارشد مهندسي مخابرات (ICT)

1-  مدار

2-  مخابرات

3-  تجزيه و تحليل

4-  الكترومغناطيس

*

دانشکده مهندسي پزشكي

كارشناسي ارشد مهندسي پزشكي (بيومتريال)

1-  مقدمه اي بر كاربرد مواد در مهندسی پزشكي (سرامیک – پلیمر – کامپوزیت و فلزات)

2-  زيست سازگاري

3-   بيوشيمي

*

دانشکده مهندسي پزشكي

كارشناسي ارشد مديريت فناوري اطلاعات پزشكي

1-  GMAT (بخش هاي استدلال منطقي - حل مسئله و كيفيت داده ها)

2-  مباني اطلاعات پزشكي و مديريت سلامت

*

دانشکده مهندسي صنايع

كارشناسي ارشد مديريت سيستم وبهره‌وري

1-  تحقیق در عملیات 1

2-  اصول مدیریت

*

دانشکده مهندسي صنايع

كارشناسي ارشد مهندسي سيستمهاي اقتصادي – اجتماعي

1-  تحقیق در عملیات 1

2-  اقتصاد عمومی 1

*

دانشکده مهندسي عمران و محیط زیست در تهران

یا دانشکده مهندسی کشتی سازی و صنایع دریایی در بندرعباس

كارشناسي ارشد مهندسي سازه هاي دريايي

این رشته در دو محل تهران و بندرعباس ارائه شده و انتخاب محل تحصیل بر اساس نتایج آزمون ورودی انجام می‌شود

1-  مقاومت مصالح

2-  مكانيك سيالات و هیدرولیک

3-  مكانيك خاك

*

دانشکده مهندسي عمران و محیط زیست در تهران

یا دانشکده مهندسی کشتی سازی و صنایع دریایی در بندرعباس

كارشناسي ارشد مهندسي و مديريت ساخت

این رشته در دو محل تهران و بندرعباس ارائه شده و انتخاب محل تحصیل بر اساس نتایج آزمون ورودی انجام می‌شود.

1-  مقاومت مصالح

2-  تکنولوژی بتن و مصالح

3-  روش های اجرا و متره و برآورد

*

دانشکده مهندسي شيمي

كارشناسي ارشد مهندسي شيمي پيشرفته

1-    پدیده های انتقال

2-    ترمودینامیک مهندسی شیمی

  • پدیده های انتقال (انتقال حرارت هولمن Holman)
  • مکانیک سیالات استریتر و مک کیب (McCabe- Streeter)
  • انتقال جرم تریبال (Treybal)
  • ترمودینامیک مهندسی شیمی ون نس (Van Ness)

دانشکده مهندسي شيمي

كارشناسي ارشد مهندسي شيمي – صنایع غذایی

1-    انتقال جرم و عملیات واحد

2-    بیوشیمی و میکروبیولوژی عمومی

  • انتقال جرم تریبال (Treybal)
    • Biology and biochemistry for chemists and chemical engineers, by W.J.Mitchell and C.Slaughter

دانشکده مهندسي شيمي

كارشناسي ارشد مهندسي شيمي گرایش بیوتکنولوژی

1-       پدیده های انتقال

2-       بیوشیمی و میکروبیولوژی عمومی

  • پدیده های انتقال (انتقال حرارت هولمن Holman)
  • مکانیک سیالات استریتر و مک کیب (McCabe- Streeter)
  • انتقال جرم تریبال (Treybal)
    • · Biology and biochemistry for chemists and chemical engineers, by W.J.Mitchell and C.Slaughter

دانشکده مهندسي معدن و متالورژی

كارشناسي ارشد مهندسي متالورژی و مواد (جوشکاری)

1-  متالورژی جوشکاری

2-  دروس تخصصی (خواص فیزیکی مواد- خواص مکانیکی مواد- ترمودینامیک مواد)

*

دانشکده مهندسي هسته‌ای و فیزیک

كارشناسي ارشد مهندسي هسته‌ای گرایش کاربرد پرتوها

دو درس از دروس زیر به صورت اختیاری انتخاب گردد:

1-  فیزیک هسته ای

2-  الکترومغناطیس

3-  مکانیک سیالات

4-  الکترونیک

5-  کنترل

6-  سیستم های هدایت حفاری

*

دانشکده مهندسي پلیمر و رنگ

كارشناسي ارشد مهندسي پلیمر – صنایع پلیمر

1-    شیمی پلیمر

2-    شیمی فیزیک پلیمرها

3-    ریولوژی پلیمرها

4-    خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمرها

*

دانشکده مهندسي پلیمر و رنگ

كارشناسي ارشد صنایع رنگ

1-  فیزیک رنگ و مواد رنگ ساز

2-  روکش سطوح

*

 

* برای دروسی که مراجع معرفی نشده‌اند، مراجع مطابق با سرفصل مصوب اين دروس در دوره کارشناسي هستند.

توجه: اگـر در رشته گرايشي تعداد پذيرفته شدگانی كه حدنصاب علمي لازم را كسب كرده اند به حدنصاب نرسد، آن رشته گرايش برگزار نخواهد شد.

 

شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي ورود به دوره :

1- داوطلب بايد طبق مقررات وزارت علوم ، تحقيقات وفناوري منعي جهت ادامه تحصيل دردانشگاه هاي كشور نداشته باشد.
2- داوطلبان مرد نبايد ازنظر نظام وظيفه منعي جهت ادامه تحصيل داشته باشند. برای پذیرفته شدگان واجد شرایط، معافیت تحصیلی صادر خواهد شد.
3- دارا بودن مدرك كارشناسي يا بالاتر يا گواهي فراغت ازتحصيل تا بهمن ماه 1389
4- آشنايي كافي با كاربري رايانه واينترنت
5- دسترسي به اينترنت پرسرعت ( ADSL يا اينترنت بيسيم)
6- توانايي پرداخت شهريه دوره

 

مشخصات آزمون :

آزمون ورودی توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. این آزمون به صورت تستی (چهار گزینه‌ای) برگزار شده و شامل دو بخش عمومی و اختصاصی می‌باشد. این آزمون نیازی به استفاده از ماشین حساب ندارد.

مرحله اول – آزمون كتبي شامل دو بخش به شرح ذيل مي باشد:
الف) بخش عمومي: شامل آمادگي واستعداد تحصيلي، رياضيات (رياضی 1، رياضی 2 و آمار و احتمال) و زبان انگليسي
ب) بخش تخصصي، شامل دروس تخصصي بر اساس جدول فوق است.
مرحله دوم – بررسي سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرايی

پذيرش نهايي براساس نمره آزمون و بررسي مدارك علمي، آموزشي و پژوهشي انجام مي‌شود.

 

نحوه ثبت نام : واريز فيش ثبت نام به مبلغ پانصد هزار ريال (معادل پنجاه هزار تومان) به حساب سيبا شماره 2177519001002 به نام درآمدهاي اختصاصي دانشگاه صنعتي اميركبير و تكميل فرم ثبت نام اينترنتي (قابل ذکر است که مبالغ واریز شده به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد).

 

 

زمان ثبت نام : چهارشنبه30 تيرماه 1389 لغايت جمعه 22 مرداد 1389 از طريق سايت دانشگاه

 

زمان دريافت کارت ورود به جلسه: از ساعت 8 صبح لغایت ساعت 13 (یک بعدازظهر) روز چهارشنبه 27 مردادماه 1389

داوطلبان محترم با توجه به شهر انتخابی در هنگام ثبت نام باید به یکی از مکان های توزیع کارت و برگزاری آزمون زیر مراجعه نمایند.

 

1- تهران:
آدرس: تهران – خیابان حافظ- روبروی خیابان سمیه- دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 

2- بندرعباس:
آدرس: بندرعباس- خیابان صمدو- روبروی پارک غدیر- مجتمع آموزشی- پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 

3- ماهشهر:آدرس: بندرماهشهر- ناحیه صنعتی- خیابان دانشگاه- روبروی آتش نشانی- واحد دانشگاهی ماهشهر دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 

جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ارائه اصل فیش واریزی و همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه) و يک قطعه عکس الزامی است.

 

زمان برگزاري آزمون: چهارشنبه 27 مردادماه 1389 ساعت -/15 (3 بعدازظهر)

مكان برگزاري آزمون کتبی:

تهران: (تهران – خیابان حافظ- روبروی خیابان سمیه- دانشگاه صنعتی امیرکبیر)
ماهشهر: (بندرماهشهر- ناحیه صنعتی- خیابان دانشگاه- روبروی آتش نشانی- واحد دانشگاهی ماهشهر دانشگاه صنعتی امیرکبیر)
بندرعباس: (بندرعباس- خیابان صمدو- روبروی پارک غدیر- مجتمع آموزشی- پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر)

 

لازم است که داوطلبان گرامی جهت اطلاع از آخرین اطلاعیه‌ها و اسامی پذیرفته شدگان نهایی و اسامی افراد تکمیل ظرفیت احتمالی، به طور مرتب به سایت مرکز تحصیلات تکمیلی آموزشهای مجازی به آدرس vu.aut.ac.ir مراجعه نمایند.

دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز جهت سال تحصیلی 90-89 دانشجو می پذیرد

رشته و گرایشهای مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه شیراز


ردیف

رشته
مقطع
زیرگروه رشته های مورد پذیرش
1

مهندسی، ابزاردقیق و اتوماسیون در صنایع نفت

کارشناسی ارشد ناپیوسته

کلیه گرایشهای مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و مهندسی برق

2
مهندسی فن آوری اطلاعات
گرایش تجارت الکترونیک
کارشناسی ارشد ناپیوسته

(کلیه رشته های مهندسی ) علوم کامپیوتر، ریاضی،فیزیک، مدیریت صنایع بازرگانی، اقتصاد ، کتابداری و اطلاع رسانی

گرایش مدیریت سیستم های اطلاعاتی
کارشناسی ارشد ناپیوسته

(کلیه رشته های مهندسی ) علوم کامپیوتر، ریاضی،فیزیک، مدیریت صنایع بازرگانی، اقتصاد ، کتابداری و اطلاع رسانی

گرایش طراحی و تولید نرم افزار
کارشناسی ارشد ناپیوسته

(کلیه رشته های مهندسی) علوم کامپیوتر،ریاضی،فیزیک

4
حقوق جزا و جرم شناسی
کارشناسی ارشد ناپیوسته
کلیه رشته های حقوق

منابع و مواد آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

به اطلاع کلیه علاقمندان تحصیل در دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز می رساند، جهت نام نویسی می بایست ابتدا در سیستم ثبت نام آنلاین عضو شوید.

 برای این کار کافیست به آدرس http://registeration.vus.ir/89/index.php   بروید و بر روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید.

لطفا قبل از ثبت نام حتما فایل راهنما را مطالعه نمایید.دریافت فایل راهنما

خواهشمند است در صورت بروز هرگونه مشکل با آدرس registration@vus.ir   مکاتبه نمایید

یه سال دیگه هم روووش...

سال به سال دریغ از پارسال یا یه چیزی تو این مایه ها...

سلام هم کلاسی ها و هم دانشگاهی ها کیفی یاخچیدی؟

دیگه آدم می خواد روانی باشه بیاد اینجا به امید اینکه کسی چیزی بذاره...

بچه ها از خاطرات زیاد گفتن نمی گم که لوءس نشه. اساساً واسه خاطره تعریف کردنم نیومدم (حالا انگار تو UCLA درس می خوندیم حالا بیاییم خاطره هم تعریف کنیم!)

عرض شود که سال نو رو تبریک می گم خدمت همه..... ان شا ا.. سالی پر از موفقیت های صعودی داشته باشید کمااینکه از این و اون غالباً خبر می رسه که بچه ها رفتن سره کارهای مختلف و اینا خب همین خیلی خوبه و امیدوارم سال جدید سال ترقی (حالا چه از لحاظ کاری و درسی و شخصیتی و ... ) برای همه باشه.

محسنم که دیگه خسته شد از بس پست گذاشت گفتم تنوع بشه یه حرکت گولاخی هم ما انجام بدیم.

ایام به کام و سسسسسسسسسببببببببببببببببببببببببببببزززززززززززززززززززززززز باشید (تو دلتون البته D:)


8 آبان 88 میلاد امام رضا (ع)

** امروز باید یه پست می داشتیم دیگه **

فوری.... فوتی

با عرض سلام و خسته نبا....وقت نیست

از همه ی دوستانی که مثل بنده ریاضی مهندسی دارن این ترم دعوت به عمل میاد که برای راحتی خودشون و بقیه یک نامه ی الکترونیکی به استاد پویان بزنن و از ایشون خواهش کنند که این ترم ریاضی مهندسی بردارن...

اگه تعداد درخواست ها زیاد باشه مطمئنا ایشون قبول زحمت می کنند...

با انجام اقدامی هر چه سریعتر سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود و دیگران کنید....

با تشکر

جند کلمه بی ربط ......

به نام خدا

نمی دونم ... نمی دونم باید چی بگم ... نمی دونم اصلا دلم می خاد چیزی بگم یا نه ... نه،اینو می دونم ، دلم می خاد یه چیزی بگم ، چون تو گلوم گیر کرده ، همونی که آدم بزرگا بهش کی گن بغذ ... هه هه ...اصلا یادم نبود خودمم دیگه بزرگ شدم ... ولی ای کاش نمی شدم ...ای کاش اونقدر بچه بودم که نمی فهمیدم جدایی یعنی چی ، که نمی فهمیدم ایران چقدر بزرگه و هر کدوم از ما یه گوشه ایش ... که 500 کیلومتر ، که هزار کیلو متر چقدر دوره ، چه اون موقع که دور دنیا 80 روز بود چه الان که فقط یه روزه .... حالا همه ی اینا به کنار من حتی نمی دونم چیزی که دارم می نویسم چیه ... خداحافظیه ... حلالیت طلبونه .... نامه ی فدایت (فدایتان) شوم ...ای کاش همه ی اینا باشه ،ولی فکر کنم اول از همه درد دله ... ولی من که دلم درد نمی کنه ، دلم گرفته .... پس گرفته دل نامس ...خوب شد ، حداقل یه اسم براش پیدا کردم ، ولی چه فایده .... اسم که بدرد نمی خوره ، یه اسم که دردی رو دوا نمی کنه وقتی نمی دونم چی باید بنویسم ... نمی دونم باید خاطرات خوب گذشته رو دوره کنم یا .... از جیکرکی هایی که ساعت 2 شب می رفتیم بگم یا از بوی بد کانال کولر که تازه فهمیدیم داستانش چی بود!از اون مشهدی که به اسم نمایشگاه رفتیم و همه نیتی داشتیم غیر نمایشگاه یا از اون مشهدی که پارسال رفتیم و ارزون ترین مسافرت زندگیم بود!! از worm  بازی کردنامون یا از شب بیداری برای فیزیک 2 !!! از دعواهامون سر وبلاگ و برگزاری جلسات متعدد و جدی !!!! از دعواهای بین اتاق 42 و 41 یا از جلساتی که با طوسیان کی ذاشتیم تا بفهمیم بالاخره شجاعی تو امتحان اثبات کردنی هم میده یا نه؟!!!!! از پرتقال خوردن سد کلاس ماهها یا گذاشتن آهنگ خر و گاو سر کلاس گرایلو!!!!!! آخه اینجوری که نمی شه ... من دوست دارم تک تک روز های این چهار سال رو دوره کنم و اینجا بنویسم ... آخه اگه ننویسم که دلم وا نمی شه ... ولی ... چه فایده ... حالا که همه چیز گذشته ... حالا دیگه از اون چهار سال چند تا فیلم و عکس مونده و صد البته یه عالمه دوست خوب خوب خوب که شاید دیگه .... اصلا ولش کنید ، منم امروز قاطی کردم هی چرت وپرت می گم . امید وارم هر جا هستید موفق و موید و منصور باشید و از اینجور حرف ها . به قول این یارو :نمی خاد که سخت بگیری، خیلی ساده ، خداحافظ.........

راستی حلالم کنید چون چاره ی دیگه ای ندارید...

برادر کوچیکتون مجتبی

 

تسلیت

 

پریناز جان

درگذشت نابهنگام پدر عزیزت را به تو و خانواده گرامیت تسلیت می گوییم.

یادشان گرامی

روحشان شاد

بهار امد ..

 

بهار بهترین بهانه برای اغاز و اغاز بهترین بهانه برای زیستن است .

فرارسيدن نوروز و سال نو را  به همگی تبریک و شادباش ميگم  و  برایتان بهترین ها رو ارزو دارم  .

 سال نو مبارک

            

بهار یک نقطه دارد.......نقطه آغاز
                   بهار زندگیتان بی انتها باد            

      

گزارش نشست «بررسی رشته مهندسی فناوری اطلاعات؛ چالش‌ها و فرصت‌ها»

ايتنا - نشست «بررسي رشته‌ مهندسی فناوری اطلاعات، چالش‌ها و فرصت‌ها» شنبه مورخ 87.8.18 در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی کامپیورتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید/



در این نشست که با حضور دکتر پدرام ریاست دانشکده، دکتر شجری مدیر گروه فناوری اطلاعات، دکتر هاشمی گلپایگانی مدرس دروس تخصصی رشته فناوری اطلاعات و جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد، مباحث مربوط به رشته‌ فناوری اطلاعات مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

اهمیت موضوع
از ابتدای دهه 1380 با اوج گرفتن مباحث مربوط به سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات در ایران، دانشگاه‌های کشور در صدد برآمدند تا دوره های مختلف تحصیلی را در این رشته ها برگزار نمایند. این خواسته با تصویب رشته مهندسی فناوری اطلاعات در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و رشته مدیریت فناوری اطلاعات در دوره کارشناسی ارشد به تحقق پیوست. اما به علت نوپا بودن، این رشته با مشکلات زیادی مواجه بود. مشکلاتی از قبیل:
• نبود درک درستی از فناوری اطلاعات، توسط مسئولین امر و حتی اساتید این رشته
• نبود چشم اندازی نسبت به مصادیقی از فناوری اطلاعات، که ما در این رشته به دنبال آن هستیم. 
• فقدان اساتیدی که قابلیت ارائه ی مباحث اصلی فناوری اطلاعات را داشته باشند.
• و ...
حال باید دید که بعد از چندین سال از تولد این رشته، سؤالات زیادی در این رابطه وجود دارد. آیا رشته فناوری اطلاعات، توانسته است به اهداف وجودی خود، دست پیدا کرده و بر مشکلات فایق آید؟ آیا متخصصین این رشته توانسته اند، نیازهای کشور را مرتفع نمایند؟ و ...

در باره این نشست
به گزارش ايتنا انگیزه اولیه از برگزاری نشست، بررسی تغییراتی بود که اخیراً در برنامه درسی رشته مهندسی فناوری اطلاعاتِ دانشکده صورت گرفت که در ادامه با کارهای تحقیقاتی که روی این رشته و جایگاه آن صورت گرفت، اهدافی نظیر بررسی جایگاه رشته فناوری اطلاعات و وضعیت فعلی آن در دانشگاه‌های جهان نیز به اهداف پیشین اضافه گردید.
اهم برنامه‌های این نشست، عبارت بود از :
• ارائه «بررسی دوره تحصیلی رشته‌های کامپیوتری» توسط آقایان دانیالی و رئیسی(دانشجویان کارشناسی فناوری اطلاعات دانشگاه امیرکبیر)
• ارائه «بررسی چارت درسی رشته فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های دیگر دنیا در مقایسه با دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر» توسط مهندس میرزایی پور (دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک دانشگاه امیرکبیر)
• جلسه پرسش و پاسخ با دکتر پدرام و دکتر شجری که با محوریت برنامه درسی رشته فناوری اطلاعات در کشور صورت گرفت.
• ارائه «بازنگری برنامه‌‌های آموزشی در حوزه مهندسی فناوری اطلاعات» توسط آقای اسلامی فر (دانشجوی کارشناسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف)

بررسی دوره تحصیلی رشته‌های کامپیوتری
برنامه اول با موضوع بررسی دوره تحصیلی رشته های کامپیوتری، در مقطع کارشناسی؛ توسط آقایان محسن رئیسی و محمد دانیالی ارائه گردید. این ارائه برپایه مستندات موسسات IEEE، AIS و ACM –که معتبر ترین مؤسسات مرتبط با حوزه کامپیوتر هستند- بنا شده بود و به بررسی دروس دوره کارشناسی برای 5 رشته ی علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار، سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات می پرداخت.

در قسمت اول این ارائه تاریخچه مختصری از دوره به وجود آمدن هر یک از رشته های مذکور، علل و عوامل آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در قسمت دوم که می توان آن را قسمت اصلی این ارائه لقب داد به کمک نمودارهای تصویری مباحث تحت پوشش هریک از رشته ها و علل هم پوشانی ها و یا اختلافات رشته ها ذکر شد. در این بخش از ارائه به این موضوع که یک رشته چه مقدار به مسائل تئوری و چه مقدار به مسائل کاربردی تمرکز دارد، یا اینکه هر یک از رشته ها تا چه حد در جزئیات رشته کامپیوتر و زیرساخت های آن و تا چه حد در بهره برداری از این جزئیات برای استفاده سازمانی و برای سهولت زندگی جامعه دقت و توجه دارند، پرداخته شد. و در پایان برای بررسی دقیق تر هر یک از 5 رشته از جداول و اعداد و ارقام برای مقایسه موضوعات درسی موجود در رشته ها و توانایی های مورد انتظار از فارغ التحصیلان رشته ها استفاده شد. به عنوان نمونه در تمامی عناوینی که هدف طراحی یک نرم افزار کاربردی می بود انتظار از متخصص فناوری اطلاعات کمترین مقدار(عدد صفر) و در شرایط آموزش و بهره برداری و پشتیبانی از آن نرم افزار توانایی همان متخصص می بایست بالاترین مقدار (عدد 5) باشد. بنابر این مطالب می توان نتیجه ای مشخص را استنتاج نمود و آن هم عدم توجه عمیق رشته فناوری اطلاعات به جزئیات طراحی و ساخت سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری، بلکه توجه به بهره برداری از آنها به منظور ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات موجود، می باشد. 

بررسی دانشگاه‌های جهان در رشته فناوری اطلاعات
برنامه دوم که توسط مهندس میرزایی پور ارائه گردید؛ هدف بررسی چارت درسی رشته فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های معتبر دنیا و مقایسه رویکرد آنها با چارت دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه امیر کبیر، بود. در این ارائه 3 دانشگاه Florida State، George Mason، Rochestor Inistitute of technology بررسی شدند.

در این قسمت به چندین موضوع مختلف پرداخته شد. در ابتدا «چارت درسی موجود در دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر» مورد بررسی قرار گرفت تا بتوان این چارت و جهت تغییرات آن را با چارت درسی دانشگاه‌های معتبر جهان مقایسه کرد. سپس تعریفی که دانشگاه‌های جهان از فناوری اطلاعات ارائه داده بودند بررسی شد و نشان داده شد که فناوری اطلاعات در این دانشگاه‌ها بر پنج پایه استوار است: «برنامه نویسی وب، چندرسانه‌ای، پایگاه های داده، شبکه و در نهایت مسائل مربوط به تعامل با کاربر»
با توجه به این که زمزمه‌هایی مبنی بر این که این تعاریف اگر چه معتبر هستند ولی قابل اجرا نیستند وجود داشت و نیز به منظور انتقال یک دید جامع و دقیق به دانشجویان این رشته، چارت درسی دانشگاه George Mason به عنوان نمونه‌ای از دانشگاه‌های معتبر ارائه دهنده این رشته به طور کاملاً مبسوط مورد بررسی قرار گرفت. همچنین دروس مورد مطالعه دانشگاه Rochester به همین منظور ارائه شدند.
سپس پنج پایه فناوری اطلاعات در کشور خودمان مشخص شد که شامل این موارد می‌شد: «نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه، مدیریت پروژه و ریاضیات». مشخص شد که تنها یکی از پایه‌های مورد اشاره با تعریف جهانی فناوری اطلاعات مطابقت دارد و این نشان دهنده فاصله واقعاً زیاد کشور با حالت آرمانی در این رشته بود.
پس از این به عنوان نتیجه‌گیری بیان شد که متخصص فناوری اطلاعات «مغز متفکر سیستم‌های اطلاعاتی» است و پس از آن پیشنهاداتی خطاب به مسئولین، اساتید و دانشجویان برای بهبود وضعیت مطرح گردید.

بازنگری برنامه‌های آموزشی در حوزه مهندسی فناوری اطلاعات
در ارائه آخر آقای علی اسلامی فر از دانشگاه صنعتی شریف که، به طور مختصر، قسمت‌هایی از فعالیت‌های صورت گرفته در پروژه "بازنگری برنامه‌های آموزشی در حوزه فاوا" را بیان کردند. شایان ذکر است که این پروژه نزدیک به 2 سال قبل، از سوی وزارت علوم، به سرپرستی دکتر حبیبی تعریف شده بود.

گزارش خروجی بررسی برنامه درسی فاوا، در حوزه خارج از کشور شامل چندین فاز بود که اهم آنها عبارتند از: مطالعه منابع متعدد و شناسایی الگویی مبنا، بررسی دانشگاه‌های دنیا که در زمینه فاوا فعالیت دارند، مقایسه دانشگاه‌های مطرح شده با الگوی مبنا و بررسی علل تمرکز بر مباحث درسی در هر دانشگاه و کشور و نیز ارائه چارت‌های پیشنهادی.
این گزارش چندین ماه پیش به پایان رسیده و به وزارت علوم تقدیم گردیده است. هم اکنون دانشگاه شریف تغییر و تصحیح چارت را به صورت قدم به قدم در حال انجام دادن است که از جمله آن می‌توان به حذف الکترونیک دیجیتال از چارت فناوری اطلاعات، در ترم جاری اشاره کرد.
در انتها آقای اسلامی فر با تجزیه و تحلیل برنامه Florida State University در رشته فناوری اطلاعات، به نتیجه‌گیری از مطالب خود پرداختند و ابراز امیدواری کردند که در آینده قدم‌های محکم‌تری در راه اعتلای فناوری اطلاعات در کشور برداشته شود.

نکات و پیشنهادهای ارائه شده در نشست:
• نیاز به شناخت جایگاه اصلی فناوری اطلاعات و اشتباه نگرفتن آن با مدیریت، نرم‌افزار، سخت‌افزار، اقتصاد، علوم کامپیوتر، امنیت، هوش مصنوعی و برق و ...
• نیاز به تشکیل دانشکده مستقل برای فناوری اطلاعات
• تآکید بر روی در نظر گرفتن مؤلفه‌های بومی در ارائه دروس فناوری اطلاعات
• ارائه بسته‌ای تعدادی از دروس مرتبط، برای تخصصی شدن گرایش‌های گوناگون فناوری اطلاعات برای دروس اختیاری
• نیاز به ایجاد یک چشم‌انداز کلی نسبت به آینده مطلوب رشته فناوری اطلاعات
• تهیه یک برنامه راهبردی جامع در جهت رسیدن به یک چشم‌انداز با توجه به تعریف صحیح فناوری اطلاعات، نیازهای بومی و توان دانشگاه‌ها

نمیدونم اسمشو چی بذارم

این لینکو حتما ببینید.

آنچه اينترنت بر سر مغزهاي ما مي‌آورد

«ديو! صبر كن. ممكن است صبر كني؟ صبر كن ديو. مي‌شود صبر كني ديو؟» با اين كلمات ابركامپيوتر HAL در صحنه‌اي معروف و بسيار كنايه‌آميز در اواخر فيلم «2001: يك اوديسه فضايي» استنلي كوبريك، به فضانورد سنگ‌دل، ديو بومن التماس مي‌كند. بومن كه توسط اين ماشين معيوب تقريباً تا مرز مرگ در اعماق فضا رفته ‌است، با آرامش و خونسردي مدارهاي حافظه كنترل‌كننده آن را قطع مي‌كند.

مغز هال با درماندگي مي‌گويد: «ديو، دارم حافظه‌ام را از دست مي‌دهم.» و ادامه مي‌دهد: «مي‌توانم حسش كنم. مي‌توانم حسش كنم.»

من هم مي‌توانم حسش كنم. در چند سال اخير به طور ناخوشايندي حس مي‌كرده‌ام كه كسي يا چيزي در حال بازسازي مغز من، طراحي دوباره مدارهاي عصبي و تغيير برنامه حافظه‌ام است. حافظه من (تا جايي كه مي‌دانم) از بين نرفته، اما در حال تغيير است. ديگر به شيوه سابق نمي‌انديشم. اين مسئله را هنگام مطالعه، قوي‌تر از هر زمان ديگر حس مي‌كنم.

قبلاً به آساني مي‌توانستم در يك كتاب يا مقاله‌اي طولاني غوطه‌ور شوم. ذهنم درگير جريان روايي متن يا تغيير جهت‌هاي استدلال مي‌شد و ساعت‌ها در امتداد رشته‌هاي طولاني نثر پرسه مي‌زدم. اكنون ديگر به ندرت چنين چيزي رخ مي‌دهد. معمولاً بعد از دو يا سه صفحه تمركزم از بين مي‌رود، آشفته مي‌شوم، رشته موضوع را از دست مي‌دهم و به دنبال كار ديگري مي‌گردم تا انجام دهم. حس مي‌كنم گويي همواره مغز خودسرم را به زور به متن برمي‌گردانم. مطالعه ژرفي كه قبلاً به طور طبيعي حاصل مي‌شد، اكنون تبديل به يك ستيز شده ‌است.

فكر مي‌كنم بدانم كه ماجرا چيست. اكنون بيش از يك دهه است كه زمان زيادي را به صورت آنلاين سپري مي‌كنم، در پايگاه داده‌هاي بزرگ اينترنت جست‌وجو مي‌كنم، چرخ مي‌زنم و گاهي هم چيزي بر آن مي‌افزايم. براي من به عنوان يك نويسنده، وب موهبتي خداداد بوده است. پژوهشي را كه زماني مستلزم صرف كردن چندين روز در قفسه‌ها يا اتاق‌هاي نشريه‌هاي كتابخانه‌ها بود، اكنون در چند دقيقه مي‌توان به انجام رسانيد. با شمار اندكي جست‌وجو به وسيله گوگل و چند كليك سريع بر هايپرلينك‌ها، حقيقت افشا شده يا نقل قول مختصر و مفيدي را كه در پي‌اش بوده‌ام به دست مي‌آورم.



این یک مطلب جالب از سایت ماهنامه عصر شبکه بود که فکر کردم بد نباشه بخونید.
این هم لینکش.

انتخاب واحد

اين هم پست جديد.

 البته با اجازه آقاي عامري كه ماشالله تو ركورد نظرات كسي به پاشون نميرسه.

برنامه اين ترم واحدهاي ارائه شده واقعا از همه ترمهاي ديگه افتضاحتره. يك عده از بچه ها نظرشون اينه كه چند رسانه اي برنداريم. اگه ميخواين كاري انجام بدين يكم بجنبيد. فردا انتخاب واحده.

ریش و سیبیل و ارتباط آن با برنامه نویسی

آیا موفقیت زبان های برنامه نویسی به ریش و سبیل بوجود آورنده آن زبان بستگی دارد؟!

این تئوری تامیر خاسون است که در وبلاگش مطرح کرده. بگذارید ما هم نگاهی بیندازیم.

برای شروع باید رفت سراغ فرترن، آدا و سیمولا. نویسنده فرترن (جان باکوس) پارسال درگذشت. نویسنده آدا (جین ایشبیا) سه ماه قبل و نویسنده سیمولا هم کریستین نیگارد بود که در اثر سکته قلبی مرد. حالا نگاهی به ظاهر این افراد بیاندازید.

ادامه نوشته

سلام

فایل PDF حل تمرین های کتاب Computer Networks, A.Tanenbaum رو واسه دانلود از اینجا بگیرید.

نکته: تمامی سوالات امتحان میان ترم شبکه2 از سوالات انتهای فصل خود کتاب بود.

و اما اگر کسی جزوه قسمت "امنیت" رو به صورت PDF داره، لطف کنه تو قسمت نظرات لینکشو بزاره

واحدهای ترم 7

سلام

بنا به در خواست بعضی از بچه ها این پست رو میذارم که واسه واحدهایی که فقط واسه it هاست هماهنگ بشیم و یک فکری بکنیم:

 

لیست واحدهای ارائه شده:

 

 

نام درس

واحد

نام استاد

1

امنیت

3

مهندس رضوانی

2

تجارت الکترونیک

2

دکتر زاهدی

3

تحقیق در عملیات

3

مهندس شرایعی

4

IT 2

3

مهندس روحانی

5

Multi Media

3

مهندس بازقندی

6

نرم افزار 2

3

مهندس روحانی

7

زبان ماشین

3

مهندس رحیم اف

 

 

 

5 تای اول مختص خودمونه و نرم افزاریا ندارن. بنابراین اگه واسه ترم دیگه برنداریم ممکنه ترم بعد ارائه نشه و به مشکل بخوریم. همه هم واحدهای دیگه ای مثل معادلات و آزها رو دارن و اگه بخوایم همه این واحد ها رو برداریم زیاد میشه. پس بیاین با هم به توافق برسیم که واسه ترم بعد همه یک یا دو تا از این درس ها رو برنداریم. البته مشکلی که هست اینه که تو پیش نیاز بعضی ها درسها رو برداشتن و باید قبلا با هم هماهنگ میکردیم.

مطمئن نیستم همه واحدها رو نوشته باشم. اگه درس دیگه ای هم هست که مشکل داره بگین. راستی شبکه 2 هم که بعضی ها برنداشتن (از جمله خودم!!!) این ترم ارائه نشده اون هم باید یه فکری به حالش بشه.

منابع درس مهندسی نرم افزار 1

درس مهندسي نرم افزار 1 از چهار بخش تشکيل شده است:

بخش اول : مباني مهندسي نرم افزار: شامل مروري بر تعاريف سيستمها و فرآيندهاي توسعه نرم افزار و تعاريف تحليل سيستمها و نيز روشها و منابع جمع آوري اطلاعات در سازمانها (اين بخش حدود يک سوم زمان ترم را به خود اختصاص مي دهد)
بخش دوم : روش تحليل و طراحي ساختيافته : در اين بخش مروري بر روش تحليل و طراحي ساختيافته سيستمها (SSADM:Structured System Analysis & Design) به عنوان يک نمونه از اين روشها خواهد شد.
بحش سوم : بررسي روشهاي تحليل و طراحي شيء گرا : در اين بخش پس از مروري بر مفاهيم شيء گرايي و نيز مرور تاريخچه روشها، نگاهي مختصر به روش يکپارچه (RUP:Rational Unified Process) مي شود.
بخش چهارم : با توجه به زمان باقيمانده در صورت امکان به روشهاي تهيه پيشنهاد پروژه (Proposal) و نيز درخواست پيشنهاد براي پروژه (RFP) پرداخته مي شود.

اما کتب مورد استفاده فارسي:
در اين زمينه کتابهاي زيادي به فارسي منتشر شده است که به برخي از آنها اشاره مي شود:

1- مهندس صادقي، ايرج، "تجزيه و تحليل و طراحي سيستمها" ، نشر آتيه، 1377
کتابي که مفاهيم پايه و مبنا را به خوبي پوشش داده است.

2- مهندس صادقي، ايرج، "مهندسي نرم افزار 1و2" , نشر گسترش علوم پايه، 1381
آقاي مهندس صادقي در اين دو جلد کتاب ديگر با محور قراردادن موضوعات درسي اين دو درس مطالب متنوعي را پوشش داده اند.

3- ذاکري، بتول، "روشهاي ساختيافته تجزيه و تحليل و طراحي سيستمهاي اطلاعاتي" ، سازمان مديريت صنعتي، 77
اين کتاب، کتاب محبوب خيلي از استادان در تدريس اين درس است که به شکل خوبي مفاهيم پايه و نيز مفاهيم عمومي روشهاي ساختيافته را پوشش داده است.

4- شرکت فرگوسن و سازمان مديريت صنعتي، "متدولوژي توسعه سيستمهاي اطلاعاتي"، سازمان مديريت صنعتي، 75
در اين کتاب با اين وجود که صرفا به روشهاي ساختيافته توجه شده است اما به دليل آوردن فرمها و قالب هاي استاندارد در تهيه گزارشات مي توان به عنوان منبع خوبي مورد استفاده قرار گيرد.

5-دکتر پارسا، سعيد، "تحليل و طراحي سيستمها (UML-SSADM) در مهندسي نرم افزار" ، جلد اول، دانشگاه علم و صنعت، چاپ ششم 1382
دراين کتاب دامنه متنوعي از موضوعات درس شامل روشهاي ساختيافته و شيء گرا پوشش داده شده است. هر چند ضمن توجه خاص به روشهاي ساختيافته، مباني تحليل و طراحي به شکل مختصري ارائه شده است.

6-هوريس کيوويچ، ايگور ترجمه مهندس عين ا... جعفرنژاد قمي، "تحليل و طراحي سيستمها"، نشر علوم رايانه، ويرايش پنجم ، 1382
در اين ترجمه فارسي از اين کتاب معرف ، به مطالب درس به شکل خوبي پرداخته شده است. کتاب اصلي به زبان انگليسي از پر استفاده ترين کتابها در تدريس دوره هاي مشابه در دانشگاه هاي مختلف دنيا مي باشد.

7- ويور، فليپ ، ترجمه همکاران سيستم، "روش تحليل و طراحي ساختيافته SSADM" جلد 1و 2 ، نشر ويدا ، 1377
اين کتاب براي تدريس بخش دوم درس بيشتر مورد توجه است. در اين کتاب کل روش SSADM به همراه يک مورد کاربري و به شکل ساختيافته ارائه شده است.

8-روحاني رانکوهي، سيد محمد تقي و اميري، يوسف، "ساخت نرم افزار شيء گرا"، انتشارات جلوه ، 1378
اين کتاب هر چند در زمينه ديگري نوشته شده است اما فصول ابتدايي آن براي پرداختن به مفاهيم شيء گرايي (OOC:Object Oriented Concepts) بسيار خوب است.

و کتب انگليسي:
از بين ده ها کتاب منتشر شده در اين زمينه مي توان به موارد زير اشاره کرد:

9-
Hawryszkiewycz, I. (2001) Introduction to Systems Analysis and Design, 5th Ed., French’s Forest, NSW: Prentice Hall.

10-
Kendall, K.E. and Kendall, J.E. (2002) Systems Analysis and Design, 5th. Ed., Upper Saddle River, New Jersey: Prentice-Hall.

11-
Shelly,G., Cashman, T., and Rosenblatt, H. (2002) Systems Analysis and Design, 5th Ed., Boston, MA.: Thomson Learning.

12-
Whitten, JL, Bentley, LD & Dittman, KC 2001, Systems analysis and design methods, 5th edn, Irwin/McGraw-Hill, Boston, Massachusetts.

13-
Jacobson, Ivar, Booch Grady & Rumbaugh James,(1999) The Unified Software Development Process, Addison-wesley

14-
PressmaN Roger,(1997) , Software Engineering, Mc Graw Hill

کتاب اول چنانچه در بخش کتاب هاي فارسي اشاره شد، کتاب بسيار خوبي است در اين زمينه که به همه مطالب به شکل مناسب اشاره شده است.
کتاب دوم به شيوه اي جالب و خواندني مفاهيم بسيار زيادي را در اين زمينه ارائه نموده است. از نکات جالب اين کتاب آوردن کاريکاتور هاي مرتبط با هر بخش مي باشد که خواننده را به خواندن متن کتاب ترغيب مي کند.
کتاب سوم نيز از جمله کتابهاي پرطرفدار در زمينه تجزيه و تحليل سيستمها است.
نکته جالب توجه در مورد کتاب چهارم ، شيوه ارائه مفاهيم مي باشد. در اين کتاب کليه فرآيندها و فعاليتهاي مرتبط با تحليل و طراحي سيستمها، افراد مرتبط و محصولات هر بخش را در يک نمودار عمومي ترسيم کرده است و بخش به بخش آنها را توضيح مي دهد.
در کتاب پنجم از فهرست کتب انگليسي روش يکپارچه، معروف ترين و کاملترين روش تجزيه و تحليل شيء گرا ، معرفي و به آن اشاره شده است.
کتاب آخر با وجوديکه مي تواند به عنوان مرجعي براي درس مهندسي نرم افزار 2 تلقي شود اما مي توان بخشهايي از آن را به صورت خلاصه و مقدماتي در درس مهندسي نرم افزار 1 (بويژه در بخش هاي مديريت پروژه) بکار برد.

مسابقه نوروزی شماره 2

سلام

سال نو همگی مبارک باشه انشاالله سال خوبی واسه همه باشه

اما مسابقه امسال با جایزه واقعی از ۵۰۰۰ تا هر چی بیشتر بهتر

شرایط شرکت در مسابقه: داشتن سیم کارت اعتباری ایرانسل

چگونه در مسابقه شرکت کنیم؟

۱- برنامه ی زیر رو دانلود کنید ( حجمش کمه خودم نوشتمش)

۲- برنامه رو اجرا کنید و روی دکمه Generate کلیک کنید یک کد 12 رقمی بهتوم نشون میده

خب حالا این کد رو با گوشیتون با این فرمت بگیرین:

*140* Code# (به همون فرمتی که کارت شارژ رو می گیرین و شارژ میشید)

اگر خیلی پشت کار داشته باشین حتما یکی از اون کدها درست در میاد و شارژ می شید

اگر شارژ شدید منم دعا کنید

دانلود نرم افزار ایرانسل

مقاله های مهندسی فناوری اطلاعات رو از اينجا دانلود كنيد.

( این همون آدرس پیشین هست، اسمشو اشتباه نوشتن.

همون مقاله هایی که باید ترجمه و اسلاید بشه.)

 

ساقیا آمدن عید مبارک بادت

 

 

سال نو خوبی داشته باشید.

مدیریت پروژه

 

ترجمه سوالات كتاب IT Project Management: On Track From Start to Finish, Second Edition (کتاب درسی مدیریت پروژه)

http://www.4shared.com/file/38092637/fa47dbd9/IT_Control_Project_Question.html

لینک دانلود خود کتاب:

http://www.4shared.com/file/32961212/ac88d3b1/IT_Project_Management.html


ضمنا استاد شرایعی تعدادی Ebook و DVD آموزشی زبان اصلی نیز برای استفاده دانشجویان در اختیار انجمن گذاشتند، که میتونید با مراجعه به انجمن دریافت کنید.

 

به نقل از سایت دانشگاه

باسمه تعالی

 

اطلاعیه مهم (6)

قابل توجه کلیه دانشجویان محترم دانشگاه صنعتی شاهرود

 

زمان برگزاری امتحانات نیمسال اول 87-86

11/12/86 لغایت 26/12/86 (26ـ11 اسفند)

در تعطیلات رسمی امتحان برگزار نمی شود

 

تقویم آموزشی نیمسال دوم 87-86

 

انتخاب واحد اینترنتی

13/11/86 لغایت 19/11/86

انتخاب واحد با تأخیر ( حضوری )

20/11/86 لغایت 21/11/86

شروع کلاس ها

20/11/86

حذف و اضافه

20/1/87 لغایت 21/1/87

حذف تکدرس

15/2/87

پایان کلاس ها

16/3/87

شروع امتحانات

20/3/87

پایان امتحانات

2/4/87 ( با احتساب جمعه 31 خرداد )

 

تذکر : با توجه به شرایط خاص ترم جاری و به منظور رعایت کیفیت آموزشی ،

برابر مصوبه شورای آموزشی دانشگاه ، استثنائاً حداکثر واحد انتخابی در این نیمسال

برای کلیه دانشجویان ( غیر از دانشجویان ترم آخر ) 17 واحد خواهد بود .

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود

 

لینک خبر
بعضی از دوستان گفتند که سایت دانشگاه بالا نمی آد گفتم اینجا بیان ببینند.

به مناسبت میلاد ستاره هشتم آسمان ولایت




عیدتون مبارک!

هفت اصل بیل گیتس

سلام.

چقدر سر همه شلوغه! سر خودم از همه شلوغتر! ۲۰ دقیقه دیگه جلسه داریم. اما میخوام یه مطلب بذارم وبلاگ و از این حال و هوا در بیارم (تکراری تکراریه! ولی از هیچی بهتره!) :

 

هفت اصل زیر را بیل گیتس در هنگام یک سخنرانی در یکی از دبیرستانهای امریکا گفته است. شاید بکار بردن آن در زندگی بسیار سودمند باشد :

اصل اول: در زندگي، همه چيز عادلانه نيست، بهتر است با اين حقيقت کنار بياييد.

اصل دوم: دنيا براي عزت نفس شما اهميتي قايل نيست. در اين دنيا از شما انتظار مي‌رود که قبل از آن‌که نسبت به خودتان احساس خوبي داشته باشيد، کار مثبتي انجام دهيد.

اصل سوم: پس از فارغ‌التحصيل شدن از دبيرستان و استخدام، کسي به شما رقم فوق‌العاده زيادي پرداخت نخواهد کرد. به همين ترتيب قبل از آن‌که بتوانيد به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسيد، بايد براي مقام و مزايايش زحمت بکشيد.

اصل چهارم: اگر فکر مي‌کنيد، آموزگارتان سختگير است، سخت در اشتباه هستيد. پس از استخدام شدن متوجه خواهيد شد که رئيس شما خيلي سختگيرتر از آموزگارتان است، چون امنيت شغلي آموزگارتان را ندارد.

اصل پنجم: آشپزي در رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدر بزرگ‌هاي ما براي اين کار اصطلاح ديگري داشتند، از نظر آنها اين کار «يک فرصت» بود.

اصل ششم: اگر در کارتان موفق نيستيد، والدين خود را ملامت نکنيد، از ناليدن دست بکشيد و از اشتباهات خود درس بگيريد.

اصل هفتم: قبل از آنکه شما متولد بشويد، والدين شما هم جوانان پرشوري بودند و به قدري که اکنون به نظر شما مي‌رسد، ملال‌آور نبودند.

 

پرتال خدمات الكترونيكي ايران آغاز به كار كرد

درگاه (پرتال) خدمات الكترونيكي ايران به عنوان مرحله نخست اجرايي طرح دولت الكترونيك كشور، ظهر سه‌شنبه با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات آغاز به كار كرد.

اين پرتال كه بيش از چهار هزار جايگاه اطلاع رساني دارد، از هم اكنون حدود ۱۵۰خدمت را از طريق شبكه اينترنتي به مشتريان عرضه خواهد كرد.

"عبدالمجيد رياضي" از امضاي ديجيتالي براي تعاملات اداري، خدمات پيام- رسان ( (massengerو پست الكترونيكي امن با آدرس " "iran.irبراي مسوولان ارشد دولتي به عنوان بخشي از خدمات مهم ارائه شده در اين پرتال ياد كرد. اخبار مهم و مورد نياز مردم نيز از منابع خبري دريافت و روي اين پرتال قرار گيرد.

رياضي با اظهار اين كه آماده‌سازي اين پرتال از ۹ماه قبل آغاز شده و حدود ۲۰۰هزار نفر ساعت كار صورت گرفت، گفت: برآوردن تمام خواسته‌ها و نيازهاي مردم به صورت يكجا در فضاي حقيقي، از مهم‌ترين ويژگي اين پرتال است.  (به عمل کار براید به سخنرانی نیست!)

معاون فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات همچنين گفت كه نرم‌افزارهاي مورد استفاده در اين پرتال چه در سيستم عامل و چه اطلاعاتي، از نوع آزاد، بازمتن و بومي شده، است.

رياضي افزود:در پرتال سرورهاي مناسب پيش‌بيني شده كه پاسخگوي الزام قرار گرفتن ميزباني آن در ايران و در نتيجه امنيت كافي براي كاربرانش باشد.

 

منبع : http://www2.irna.ir

 

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر...

به نام آفریدگارعشق

به میمنت و شادمانی

پیوند دوستان خوبمان

سرکار خانم رضوی    و    جناب آقای دیردار

را به ایشان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

امیدواریم این زوج در تمام عمر شادمان و مسرور باشند.

راه‌اندازی گاهويوگل از سوی يک ايرانی

 

موتور جست‌وجوي دوقلوي گاهويوگل - GahooYoogle - كه قابليت‌هاي جست‌وجوي گوگل را با نتايج فهرست ياهو تركيب مي‌كند و نتايج هر دو موتور جست‌وجو را در يك پنجره با دو فريم نشان مي‌دهد، از سوي يك ايراني راه‌اندازي شده است.
در سايت گاهويوگل با آدرس www.gahooyoogle.com با وارد كردن كلمه‌ي مورد جست‌وجو،‌ پنجره‌ي مرورگري با دو فريم باز مي‌شود كه در يكي نتايج جست‌وجو از ياهو و در ديگري نتايج جست‌وجو از گوگل قابل مشاهده است.
در حالي كه در نتايج جست‌وجو بروي سايت دايره‌المعارف ويكي‌پديا، يك نروژي به عنوان موسس وب‌سايت gahooyoogle معرفي شده بود، مستندات جديدي براساس اطلاعات سايت domaintools.com كه تمامي ‌مشخصات سايت‌ها و موسسان آن‌ها را به ثبت مي‌رساند نشان مي‌دهد اين سايت را يك ايراني به نام آربل ‌هاكوپيان در سال 2005 ايجاد كرده است. گويا اطلاعات مربوط به سايت YaGooHoogle براي معرفي GahooYoogle استفاده شده بوده است.
هر چند سايت‌هايي ديگري نيز وجود دارند كه نتايج جست‌وجوي موتورهاي جست‌وجوي مختلف را ارايه مي‌دهند، اما زيبايي سايت GahooYoogle عرضه‌ي نتايج جست‌وجوي معروف‌ترين و بزرگ‌ترين موتورهاي جست‌وجوي جهان گوگل و ياهو در يك صفحه است.

کتابخانه دیجیتال خودمون

سلام دوستان،
از اونجایی که مشکل بعضی ها کتاب هستش و دانشکده هم فعلا کار خاصی برای ما انجام نداده، من یک سری کتاب الکترونیک به زبان فارسی می زارم اینجا واسه دانلود (حجمشون کمه تو 3 دقیقه دانلود می شن). همچنین اگر دوستان هم چنین کتاب هایی دارند لطف کنند و یه جا آپلودش کنن و لینکش رو بزارن تو قسمت نظرات تا بقیه هم استفاده کنند.
همچنین اگر دوستان لطف کنند و اون مقالاتی رو که برای درس ارائه نوشتن رو آپلود کنن و لینکش رو بزارن خیلی خوب میشه هم ورودی های بعدی می تونن استفاده کنن هم اینکه خیلی چیزا خودمون از اونا می تونیم یاد بگیریم.

لیست مقالات و کتاب ها :

- تجارت الکترونیک ----> (حجم:306 KB) دانلود
- دولت الکترونیک ----> (حجم:287 KB) دانلود
- شهرداری الکترونیک ----> (حجم:307 KB) دانلود
- بازاریابی الکترونیکی ----> (حجم:212 KB) دانلود
- تجارت الکترونیک (این یکی دیگست) ----> (حجم:771 KB) دانلود
- وب پرتال (این مقاله خودم واسه درس ارائه هستش) ----> (حجم:381 KB) دانلود

همچنین اگر کسی کتاب در موضوع خاصی یا کتاب خاصی لازم داره، لطف کنه تو قسمت نظرات بنویسه تا با همکاری بچه ها پیداش کنیم.

برنامه آموزشی ترم پاییز

نسخه live ویندوز XP

ويندوز ايكس پي بر خلاف لينوكس داراي نسخه Live نيست . نسخه هاي Live سيستم عامل كه در لينوكس زياد به چشم مي خورد ، نيازي به نصب بر روي هارد ديسك ندارد و تنها از روي يك سي دي اجرا مي شوند و اطلاعات لازم را بر روي Ram پياده سازي مي كنند . كافي است سي دي را درون سي دي رام خود قرار داده و كامپيوتر خود را از CD Rom خود بوت كنيد .

اما تا كنون از طرف مايكروسافت نسخه Live از سري سيستم عامل هاي ويندوز منتشر نشده است .
اما برنامه نويسان ، با دستكاري در فايلهاي ويندوز و انتقال فايلهاي اساسي توانسته اند خود يك نسخه Live از آن تهيه كنند .نسخه اي كه قصد معرفي آن را داريم نيز يك نسخه Live از ويندوز XP است .


كافي است اين ايكس پي 60 مگابايتي ! را دانلود كرده و آن را به يك كول ديسك يا انواع مختلف حافظه هاي جانبي ، انتقال دهيد . كامپيوتر خود را از روي درگاه USB بوت كنيد . به همين راحتي ! به همين خوشمزگي !
نسخه هاي Live سيستم عامل ها ، فوايد زيادي داره …

فرض كنيد شما يك سيستم تازه جمع آوري كرده ايد و قصد داريد تا قطعات آن را چك كنيد ، بنابراين حتما مي بايست يك سيستم عامل بر روي آن نصب كنيد تا از صحت عملكرد كارت گرافيك ، كارت صدا ، مودم و ديگر قطعات سخت افزاري مطمئن شويد .

به جاي اينكه وقت زيادي را صرف نصب ويندوز ايكس پي كنيد كافي است از نسخه Live آن استفاده كنيد و در كمتر از 5 دقيقه وارد محيط ويندوز شويد و از صحت عملكرد قطعات سخت افزاري اطمينان حاصل كنيد .
و يا مثلا قصد داريد در يك نمايشگاه يا فروشگاه يك فيلم يا يك فايل فلش تبليغاتي يا تعدادي عكس را به صورت پشت سر هم نمايش دهيد . به راحتي مي توانيد از يكي از پايينترين مدلهاي كامپيوتر، بدون هارد ديسك استفاده كرد و با استفاده از نسخه Live ، با كمترين هزينه و با بالاترين سرعت به هدف تبليغاتي خود برسيد .
حتي ميشه استفاده هاي مختلف ديگري نيز براي آن برشمرد .

اما مطمئنا استفاده از اينگونه ويندوزها به جاي نسخه اصلي ويندوز توصيه نمي شود و بيشتر براي تست به كار مي رود .
»» پس از انتقال فايلهاي مورد نياز به كول ديسك ،لازم است كامپيوتر خود را از روي USB بوت كنيد ، اين كار را مي توانيد از داخل Setup كامپيوتر انجام دهيد . اكثر مادربرد هاي جديد قابليت بوت از روي USB را دارند .
در ادامه 3 لينك براي دانلود قرار داده شده است تا اگر به هر دليل نتوانستيد از يكي از سرورها اقدام به دانلود كنيد ، از لينكهاي ديگر استفاده كنيد . دقت داشته باشيد تمامي لينكها ، غير مستقيم هستند .

دانلود Windows XP USB Edition (سرور rapidshare)
دانلود Windows XP USB Edition (سرور depositfiles )
دانلود Windows XP USB Edition (سرور filefactory)
حجم : 60.4 مگابايت

منبع : http://www.shahvar.net